3 העיקרים של ריפוי עצמי עי תזונה – ואיך עושים את זה

שלחי לחברה

 הדרכים שבהן הגוף מרפא את עצמו עי תזונה

בשביל מה אנחנו אוכלים ?
כי טעים (:
ובכל זאת? מהן 3 התועלות של המזון?
 

1. ריפוי עצמית עי תזונה – אנרגיה בשביל לחיות

התועלת הראשונה של האוכל היא שהוא נותן לנו אנרגיה בשביל לחיות – לזוז, לשמור על חום גוף, להפעיל את מערכת העצבים, או כל דבר אחר שדורש אנרגיה. בשביל זה נועדו הקלוריות, ולא חשוב מאיפה הן באות – ממזון בריא או לא.
 

2. ריפוי עצמי עי תזונה – בניית הגוף

התועלת השניה של התזונה היא בניית הגוף. התועלת הזו מאוד חשובה בעיקר בשנים הראשונות של החיים, בתקופת ההריון אצל נשים, ועד גיל 35 – כל זמן שהגוף ממשיך לגדול.
בשביל זה צריך לאכול 'אוכל בריא', או במלים אחרות – לספק לגוף חומרי בניין מזינים כמו חלבונים ממקור בריא, שומן ממקור בריא, וכד'. 
בשלב הזה כבר כן חשוב שחומרי המזון יהיו ממקור טוב, וגם חשובות הכמויות. אם רוצים לספק לילדים לספק שומן בריא וטוב למערכת העצבים המתפתחת שלהם, וכדי למנוע בעיות של קשב וריכוז – מומלץ מאוד לתת להם כל יום אומגה 3, וכדאי שבקפסולה יהיו 1,000 מג לפחות. לינק להסבר נוסף
 

3. תחזוקה וריפוי של הגוף עי תזונה

התועלת השלישית של תזונה מרפאת היא תחזוקת הגוף ותיקון שלו. החומרים שעושים את זה נקראים בעיקר נוגדי חימצון או אנטי אוקסידנטים – כמו מרבית הויטמינים, וגם 'יסודות קורט' – כמו קיו 10 או מגנזיום ומינרלים נוספים. התועלת הזו חשובה בעיקר לאחר גיל 35, משום שאת ההזדקנות קובעת במידה רבה מידת החשיפה לרעלים ומידת חומרי הגלם הזמינים לגוף כדי להילחם בזמן – מה שנקרא 'אנטי אייג'ינג'. את החומרים האלה ניתן ניתן לקבל בעיקר מירקות ופירות – ולמנוע תופעות כמו עייפות, כאבים, רמת כולסטרול גבוהה בדם, שמגיעות עם הגיל, כשמתחילה הירידה בתפקוד הגוף.
לינק לתוסף ירקות ופירות
 

אז איך הופכים את האוכל לתרופה ?  4 הדרכים של ריפוי עצמי עי תזונה

מגיל מסויים ואילך כמעט כולם סובלים מכאבים, מעייפות, ולפעמים גם מלחץ דם גבוה, רמות גבוהות של כולסטרול, טריגליצרידים ושומנים נוספים בדם.
החדשות הטובות הן שלא חייבים לסבול מהסימפטומים האלה, או לפחות – יש המון מה לעשות בנדון, ב 4 דרכים שונות.
 

1. ריפוי עצמי עי דיאטת אלימינציה

בתור התחלה – משתדלים להימנע מרעלים שהגוף יוצר בגלל לחץ, רעלים שיש בסביבה – כמו חומרי הניקוי הביתיים שאינם אקולוגיים, או רעלים שאנחנו מכניסים לגוף, כמו מזון קלוקל –קמח לבן, סוכר לבן, שומן צמחי מזוכך. יש הקוראים לדרך הזו 'דיאטת אלימינציה'.
 

2. ריפוי עצמי עי תזונה נכונה ותוספי תזונה

שנית – חשוב לספק לגוף את כל חומרי המזון שהוא זקוק להם כדי לבנות ולשקם את עצמו. זה כולל תזונה נכונה וכולל גם תוספי תזונה.
 

3. ריפוי עצמי עי ספורט ופעילות גופנית

שלישית – כדאי לנו לעסוק בפעילות ספורטיבית, שעוזרת לתחזק את הגוף, ולשמור אותו ברמת תיפקוד טובה יותר.
 

4. ריפוי עצמי עי מדיטציה ופסיכותרפיה

ואחרון חביב – כדאי תמיד לדאוג גם לנפש, שתכופות משפיעה על מצב הבריאות הרבה יותר מתזונה וספורט! כדאי לעסוק בפעילות שמרגיעה את התודעה כמו מדיטציה או תפילה, וגם לפתור בעיות שיוצרות כעסים, דיכאון או חרדות. גם אם לא תמיד יודעים למה אנחנו מרגישים רע – כדאי ללכת ולטפל בזה. זה התפקיד של המטפל/ת לעזור לך לגלות את מקור ההרגשה הרעה ולרפא אותה.
 
אם אהבת את המאמר – אשמח אם תשתפי אותו.
אם את רוצה לקבל את המדריך לתזונה נכונה  – כתבי לי בלינק הזה
 
©מיכל רון, דצמבר 2019
 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8