איך מורידים סטרס - 3 תרגילים

איך מורידים סטרס אחרי תקופה של לחץ נפשי

מבצע 'עמוד ענן' הסתיים לפני כשבוע, והחיים שלה עוד לא המשיכו מאז.
בזמן המלחמה היא היתה במצב של סטרס מסיבות שונות – עבודה, היעדר חופש, משפחה, והלחץ הנפשי הזה עדיין לא התפרק.
אני בטוחה שהיא לא לבד...
אז מה עושים?
 

1. תרגיל פשוט לטיפול בסטרס

יש סיפורים על חיילים יפנים, שנשכחו בג'ונגלים במלהע השניה, ואף אחד לא אמר להם שהמלחמה נגמרה. גם הלא מודע שלנו עובד בצורה כזו.
לפעמים, לשבת בשקט עם עצמנו, ולדבר אל עצמנו כמו שהיינו מדברים אל ילד, יכול מאוד לעזור.
פשוט לשבת בשקט, ולהגיד לעצמנו בקול – 'זה נגמר', 'המלחמה נגמרה'.
זו אחת מדרכי הטיפול בסטרס שעובדות הכי מהר, והיא גם יוצרת ערוץ ישיר את התת מודע שלנו.
 

2. טיפול בסטרס עי כייף ושלווה

אחת הדרכים היעילות לטיפול בסטרס להתעקש להחזיר את הכייף ואת השלווה לחיים שלנו. אפשר לקחת חצי יום ולנסוע לים, לשבת בגינה הציבורית בשמש, ולראות אמהות משחקות עם הילדים, ללכת לסרט או להפגש עם חברים –
משהו כייפי, פשוט ושגרתי, שהיינו רגילים לעשות גם לפני שהיה סטרס,
משהו שיאותת לתת מודע שלנו – 'הכל בסדר, הסטרס נגמר, חוזרים לשיגרה'.
 

3.תרגיל נשימות לבטן לטיפול בסטרס

התרגיל הזה הוא אחד התרגילים הכי אפקטיביים שאני מכירה לטיפול בסטרס ולפיתוח שלווה.
שוכבים במיטה, שמים את היד על הבטן התחתונה – מתחת לפופיק,
ונושמים, עדיף מהפה, כך שהיד תעלה ותרד, יחד עם הבטן.
בזמן הזה יכולים לעלות כל מיני רגשות – שמתנקזים החוצה.
הכי טוב רק להרגיש אותם ולתת להם לצאת, בלי להכנס לסרטים.
אם תמשיכי ככה 3-2 דקות, תראי שכל הסטרס יוצא ומתנקז, ונשארת רק שלווה.
 

סיכום: 3 תרגילים לטיפול בסטרס

לכל אחד בחיים יש את המלחמות שלו, שיוצרות סטרס.
לפעמים, במיוחד בארץ הזאת, המלחמות הן 'אמיתיות', אבל גם בסתם חיי יומיום אנחנו נתקלים בהמון סיטואציות שיוצרות אצלינו בגוף מצב של סטרס.
לכן לא חייבים לחכות למלחמה כדי לעשות את 3 התרגילים האלה.
הם מתאימים לכל אחד מאתנו,
לשימוש יומיומי, פעם בשבוע, או אפילו פעם בחודש –
כבר באותו הרגע אפשר להרגיש איך הסטרס יורד, הלחץ הנפשי נרגע, והשלווה חוזרת.
(:
 
בברכת שלום,
©מיכל רון, דצמבר 2012

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.