טיפול טבעי בטריגליצרידים גבוהים

טריגליצרידים

הטריגליצרידים הם סוג של שומנים, והם הצורה העיקרית שבה הגוף שלנו מאחסן אנרגיה, כדי שתהיה זמינה לשימוש. כשאנחנו עושים עבודה פיזית, למשל, הגוף מפרק את הטריגליצרידים כדי שהתאים, בעזרת האנזימים, יוכלו להפיק מהם אנרגיה.
הבעיה מתחילה כשהטריגליצרידים מתחילים להצטבר ולהגיע לרמות גבוהות – בלי שנפרק אותם עי פעילות פיזית, כמו שקורה, למשל, בהשמנה, ואז בדיקות הדם מצביעות על כך שיש לנו טריגליצרידים גבוהים.
 

טריגליצרידים גבוהים ותזונה בריאה

תזונה בריאה עוזרת לגוף לשמור על עצמו בריא ולהמנע מטריגליצרידים גבוהים.
במאמר 'תפריט בריא לדיאטה בריאה' הבאתי תפריט לדוגמא שיעזור לך להשאיר את הגוף שלך בריא ואת הטריגליצרידים נמוכים.
אם בבדיקות הדם שלך התגלו טריגליצרידים גבוהים, סימן שקרוב לוודאי לא אכלת לפי הכללים הבריאים – כמו רוב האנשים שחיים חיים רגילים בחברה המודרנית...
המאמר הזה יעזור לך לאמץ כמה הרגלים שיורידו את רמת הטריגליצרידים בדם בקלות. לא מדובר בהרגלים חדשים, אלא ב'החלפות' – במקום ההרגל הישן של פעם, משהו חדש.
לא חייבים להחליף לגמרי, אבל כמו שאומרים – לשינויים טובים מתרגלים מהר.
 

להשתמש בשמן זית ובשמן קוקוס במקום בשמנים אחרים

רוב השמנים שמצויים בשוק הם שמנים מזוככים, המופקים באמצעים כימיים – להבדיל משמן זית, למשל שמופק בכבישה קרה, על ידי סחיטה של הזיתים עצמם, ללא מעורבות של תהליכים כימיים.
השמנים ה'לא בריאים' בנויים ברובם מחומצות שומן מסוג אומגה 6, שמעלים את רמת הטריגליצרידים בדם, וגורמים למחלות שונות. שמן זית מכיל בעיקר חומצות שומן מסוג אומגה 9, וכך אינו מחמיר את המאזן המעורער לרוב בין צריכה אומגה 6 לאומגה 3.
רוב השמנים מתחמצנים ומתעפשים, והופכים רעילים לבני אדם. בעיקר בחום – בבישול ובטיגון, השמנים התעשייתיים הופכים לשומן טראנס המזיק לבריאותנו. בניגוד לשמנים אלו, שמן קוקוס שומר על המבנה הכימי שלו גם בחום, ולכן הוא היחיד שמומלץ להשתמש בו לבישול.
 

הורדת טריגליצרידים גבוהים עי אכילת פירות טריים ויבשים

לפי הרפואה הסינית, הטעם המתוק הוא אחד הטעמים שאנחנו זקוקים להם. הבעיה היא שכיום רוב 'המתוקים' מכילים כמויות גדולות של סוכר לבן, שהוא מוצר סינטתי, חסר כל ערך תזונתי, ואפילו מזיק – ומעלה רמות טריגליצרידים.
אכילת פירות טריים ופירות יבשים במקום מתוקים תעשיתיים המבוססים על סוכר לבן הוא גם טעים, גם יזין את גופך במינרלים חיוניים, וגם הרגל בריא. אפשר להחזיק בתיק שקית עם כמה סוגים של פירות יבשים, או לקחת אתנו פרי או שניים, ולנשנש בתור ארוחה קלה או בין הארוחות.
כל הפירות הטריים מכילים כמות גדושה של סיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון. מבין הפירות היבשים, שזיפים מיובשים, למשל, מכילים כמות גבוהה מאוד של נוגדי חימצון ותורמים לעיכול יעיל, משמש מיובש מכיל כמויות גבוהות של ברזל, ודבלים – תאנים מיובשות, הן תרופה מצויינת לשיעול.
 

טריגליצרידים גבוהים יורדים כשמשתמשים בבישול, אידוי ואפיה במקום בטיגון

אמרנו לעיל ששמנים נוטים להתחמצן ולהתקלקל בזמן חימום. טיגון היא טכניקה להכנת אוכל שמשתמשת בכמויות גדולות מאוד של שמן, שמתקלקל במהלך הכנת האוכל, וגורם לנו לנזקים בריאותיים כדוגמת טריגליצרידים גבוהים.
במקום לטגן את תפוחי האדמה אפשר לצלות אותם בתנור עם ירקות נוספים ועשבי תיבול, ולקבל יופי של אנטיפסטי.
בחורף בעיקר כייף להכין מרקים גדולים ועשירים, שמהווים ארוחה בפני עצמם.
ואידוי היא אחת מהטכניקות הבריאות ביותר להכנת האוכל, בעיקר אם מוסיפים למים שמתאדים מעט שמן זית ותבלינים.
אם תנסי את אלה למשך כמה שבועות יהיה לך ממש טעים, ואם תמשיכי עוד כמה חודשים – תגלי שאת כבר לא סובלת מטריגליצרידים גבוהים.
 

סיכום: יעוץ תזונה בריאה ותפריט דיאטה למי שסובל מטריגליצרידים גבוהים

הטיפים שלעיל מראים שאפשר עי שינויים מאוד קלים במטבח ובהרגלים שלך לגרום לשינוי גדול מאוד בבריאות שלך – ובבדיקות הדם שלך.
השינוי גם לא חייב להיות יקר – לכאורה, אמנם מדובר במוצרים איכותיים, ולכן גם יקרים יותר, מהמוצרים התעשייתיים, אבל כל מי שהתנסה במעבר לאכילה בריאה יכול להעיד על כך שכשהגוף מקבל את מה שהוא צריך אנחנו מתחילים לאכול כמויות קטנות יותר, אנחנו שבעים מהר יותר, האוכל טעים יותר ומספק יותר, ובאופן כללי אנחנו מרגישים טוב יותר.
 
שיהיה לנו בתיאבון ולבריאות (:
©מיכל רון, נובמבר 2012
 
אם את מעוניינת בתהליך ייעוץ והדרכה לטיפול בטריגליצרידים גבוהים – כתבי לי דרך האתר, או למייל michal@michalron.co.il.

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.